SCENA ZA MLADE
SCEZAM je dijete Kotorskog fetsivala pozorišta za djecu. To je malo čudno jer je SCEZAM tinejdžer, a Festival dijete. Stalno zaboravljamo da su svi prvo bili djeca. Tako je i nama prvo bio potreban Festival za djecu. Onda smo se uplašili šta je sa našom bivšom djecom koja još uvijek nisu u svijetu odraslih i shvatili da moramo stvoriti nešto za njih. I evo ga, mjesto susreta, razmjene, druženja i učenja.
SCEZAM će ugostiti pedesetak mladih ljudi iz regiona koji će izvesti svoje predstave, pohađati radionicu, gledati profesionalne predstave namijenjene mladima, upoznati Kotor…
Mladi u pozorištu? Zar to postoji? Da, postoji i ne smije prestati da postoji. I posljednji mladi glumac/gledalac je nada za opstanak pozorišta. Srećom mi znamo da je mnogo mladih ljudi koji vole pozorište i stvaraju u pozorištu. Malo su stidllivi i nesigurni ali zato smo tu mi. SCEZAM svake godine upali luču koja osvjetljava put pozorištu za mlade.
Nadamo se da ćemo prerasti u sunce.
SCEZAM će ugostiti pedesetak mladih ljudi iz regiona koji će izvesti svoje predstave, pohađati radionicu, gledati profesionalne predstave namijenjene mladima, upoznati Kotor…
Mladi u pozorištu? Zar to postoji? Da, postoji i ne smije prestati da postoji. I posljednji mladi glumac/gledalac je nada za opstanak pozorišta. Srećom mi znamo da je mnogo mladih ljudi koji vole pozorište i stvaraju u pozorištu. Malo su stidllivi i nesigurni ali zato smo tu mi. SCEZAM svake godine upali luču koja osvjetljava put pozorištu za mlade.
Nadamo se da ćemo prerasti u sunce.
Marija Backović
(urednica programa SCEZAM)
(urednica programa SCEZAM)
PROGRAM
ULAZ BESPLATAN!
VEČERA BUDALA
NOVA Akademija Umetnosti; KPGT (Beograd, Srbija) Režija: Jelena Risteljić Tekst: Fransis Veber Scenski dizajn i organizacija: Milana Matejić Igraju: Marko Topolovački, Uroš Novović, Dejana Džinić, Marko Panajotović, Gabriela Adžić, Magdi El-Asrag, Luka Pavlović, Eldar Zubčević / Mihailo Perišić Trajanje: 90 min Večera budala je predstava rađena po tekstu istoimene drame francuskog pisca i reditelja Fransisa Vebera. Ovo je dobro skrojena komedija sa komičnim i inteligentnim zapletima, u kojoj se prepliću elementi vodvilja, komedije karaktera i intrige. Predstava započinje idejom o večeri između grupe intelektualnih, snobovskih i sarkastičnih prijatelja, čiji su gosti, a da toga nisu svjesni, kandidati za nagradu najveće budale. Ovim gostima nikada nije saopšten pravi razlog za poziv na večeru, već umjesto toga oni nesvjesno zabavljaju njihove domaćine. Kada se najavljena večera odloži, spletom komičnih okolnosti i urnebesnih situacija radnja se zapliće do nezamislivog vrhunca, ne baš povoljnog po Pjera. Na kraju takve odložene večere, autor služi za dezert životnu lekciju koja se bavi francuskom prefinjenošću i suptilnošću: ko je, u stvari, budala? Plejada likova koji se pojavljuju na vratima stana, izazvani telefonskim pozivima zbunjujuće i urnebesne sadržine, izaziva gomilu smiješnih zapleta koji se razrješavaju potpunim padom glavnog lika i moralističko-ironičnim krajem. Drama Fransisa Vebera još jednom je pokazala koliko su pojmovi "budala", "pametan", "glup" zapravo elastični i promjenljivi, u zavisnosti od životnih situacija koje nas svakog trenutka testiraju. Ko je jednom napravio budalaštinu i okusio njenu slast, ukus nikad ne zaboravlja. Prvi postulat budale jeste uverenje da je pametan. SFRJ PoJezija
Dramski studio Prazan prostor, Kotor (Crna Gora) Režija: Slaviša Grubiša Igraju: Ivan Franovic, Marko Radović, Boban Crnogorac, Milivoje Miki Radulović, Aleksa Balević, Klara Milošević, Stefanija Brčić, Antonio Grgurović, Stefan Lazarević, Dušan Lučić, Dejana Uskoković, Ivan Kašćelan, Jovana Magud, Katarina Novović, Željko Djujić Trajanje: 85 minuta Predstava SFRJ PoJezija bavi se problemom turbo folka na prostorima bivše Jugoslavije. Uz kakve pjesme - hitove odrasta i sazrijeva današnja omladina? Da li i u kolikoj mjeri je takva muzika uticala na stanje svijesti naroda na ovim prostorima? Da li bi bilo drugačije da takva muzika nije postala naša svakodnevica? Odgovore na ova pitanja nećete dobiti u ovoj predstavi ali ćemo pokušati na drugačiji način da vam približimo stihove koji su sveopšte poznati, pa zaključite sami. “Ne može nam niko ništa, jači smo od sudbine”. Da li? 13
Dramski studio Istarskog narodnog kazališta / Gradskog kazališta Pula (Hrvatska) Autorka i koreografkinja: Andrea Gotovina u saradnji s izvođačima Kostimografija: Desanka Janković Dizajn svjetla: Dario Družeta Dizajn tona: Miodrag Flego Igraju: Nina Peruško, Michelle Salome Kursar, Moris Nikolić, Luanna Počerek, Iva Kovać, Leonarda Sep, Marko Gašparović, Melissa Malešević, Anja Erjavec, Mirjana Andrić, Karla Medakov, Ema Vještica, Donata Butković, David Rovis Trajanje: 35 minuta 13 je plesna predstava, inspirisana filmom Ocean's Eleven. Dinamičnim i ritmičkim oblikom, jednostavnim scenskim rješenjima, kretanjima i radnjama prolazi kroz radnju filma na apstraktan način. Kao glavni oblik komunikacije odabrana je igra hodanja. Hladno, pravouglo, oštro kretanje koristi se kao simbol organizovanosti i preciznosti, što jednostavno čini komplikovanim. Svaki izvođač je dio cjeline, karika bez koje se ne može, kao i svaki pokret koji ima svoj tačan broj i mjesto. Na taj način se izvođači sve vrijeme igraju kompozicijom tijela u prostoru i prostor čine bogatim i dinamičnim. RADOJKA NEMA KNJIŽICU
Dečiji centar (Zaječar, Srbija) Režija: Selena Ristić Vitomirović Adaptacija teksta: Radnici umiru pevajući Olge Dimitrijević Igraju: Stefan Vugrinec, Miloš Mitrović, Dimitrije Stanković, Vladimir Petković, Milica Anđelić, Dušica Polić, Ana Stokić,Tamara Milanović, Petra Stojanović, Milica Ristić, Tamara Marković Trajanje: 45 min Predstava je nastala po motivima teksta Olge Dimitrijević Radnici umiru pevajući. Na satiričan način tretira važnu društvenu temu položaja radničke klase u Srbiji, uništene u procesu surove i neodgovorne tranzicije. Kroz Brehtovski teatarski izraz, komad je društveno pozicioniran, politički neopredjeljen ali obojen kroz osvrt na položaj radnika od 90-ih do danas. Rad na crno, dečiji rad, partijsko zapošljavanje, liberalni kapitalizam koji se rađa u društvu čiji su korjeni u osnovi i dalje u socijalizmu - teme su kojima se komad bavi. Osvrćući se na probleme društvenog života i egzistenciju ljudi u restriktivnom okruženju, predstava izaziva smijeh. Publika uvučena u mrežu ''tuđih života'' tek po završetku dolazi do krajnje spoznaje da je smijeh upućen njima samima i njihovom višedecenijskom pasivnom prihvatanju propadanja društva u cjelini. USPAVANKA ZA MLADENKU
Mostarski teatar mladih (Mostar, BIH) Autorski projekat: Sead Đulić Igraju: Mia Musić, Šejma Delalić, Ali Kamer Aksoy, Alem Neziri, Damir Čobo, Faris Količić i Haris Habibija Trajanje: 60 minuta Biti čovjek nije hrabrost Predstava Uspavanka za Mladenku poetsko je dokumentarna predstava koja govori o zločinu počinjenom septembra 1993. godine u selu Grabovica, kod Mostara. Ubijena su 33 civila. Ubili su dijete od 4 godine. I uglavnom nisu odgovarali za zločin. Veo šutnje se nadvio nad Grabovicom, koja danas kao nastanjeno mjesto ne postoji. Od premijere konstantno nas pitaju: Otkud vam toliko hrabrosti da o tome govorite? Od početka naš odgovor je isti: Hrabrost je šutnja o svemu, a mi smo samo uradili normalnu ljudsku gestu. Biti čovjek nije hrabrost. STVAR IZBORA ILI ZAŠTO SLUŠAM MARČELA
Teleport teatar (Paraćin, Srbija) Autorski projekat: Uroš Mladenović, Marko Šelić Marčelo, Milena Bogavac Igraju: Uroš Mladenović, Ivan Aleksić, Meda glumac Trajanje: 43 minuta Autopoetički esej po tekstu O Ljudima, psima i mišima. Ako slušate Marčela... Ili slušate mamu i tatu... Ako slušate dobornamjerne savjete... Ili slušate samo sebe voljećete ovu predstavu. Ona govori o izborima koje pravimo i o Srbiji koja ti pruža milion razloga da budeš nesrećan. Ipak, postoji jedan razlog za sreću i taj je jači od onih milion. Taj razlog si TI. Predstava je za mlade, predstava je za roditelje, predstava ohrabruje mlade da povedu svoje roditelje. Stvar izbora je predstava o odrastanju. O odlukama i odlučivanju. O malom gradu i mladim ljudima, iz malog grada. O uzorima, ambicijama, upoznavanju sebe i značaju pronalaženja svog životnog poziva. O hiljadama razloga da budeš nesrećan i samo jednom da budeš srećan. Taj jedan razlog si TI! |