IVO VIZIN – KAPETAN OD SNOVAGradsko pozorište Podgorica (Crna Gora)
Kotorski festival pozorišta za djecu (Crna Gora) Kulturni centar Nikola Đurković (Crna Gora) Trajanje: 80 min. | Uzrast: 12+ *revijalni program Tekst: Jelena Lela Milošević Režija: Zoran Rakočević Dramaturgija: Dragana Tripković Kostimografija: Dragica Laušević Kompozitor: Nemanja Bečanović Koreografija: Slavka Nelević Dizajn svjetla: Zoran Rakočević, Slavka Nelević Fotografija: Duško Miljanić Dizajn promo materijala: Srđa Dragović Igraju: Vule Marković, Jelena Simić, Sanja Popović, Pavle Popović, Goran Slavić, Miloš Pejović, Branka Femić Šćekić, Pavle Ilić |
Što je to heroj? Kako se mjeri njegovo junaštvo? Kako izgleda? Je li visok, snažan, gromkog glasa? Jede li spanać? Kupa li se svaki dan u buretu punom čarobnog napitka? Gađa li strijelom tačno u centar mete? Krade li zlatno runo od bogova?
Moj heroj je Ivo Vizin, jedan dječak koji je prije dva vijeka rođen u Boki. To što je kasnije ostvario svoj san oplovivši zemaljsku kuglu, to su samo posljedice njegovog herojstva. Kad je imao dvanaest godina, postao je velik. A kako? Vrlo lako. Nije zaboravio na porodične vrijednosti ni u najtežim momentima svog siromašnog odrastanja. Bosonog, pa što? Ne mora heroj da ima cipele. Može slobodno da ima i rupe na laktovima i koljenima. Pocijepana košulja nije strašna stvar, ako imaš srce. Prazan džep je sasvim u redu ako je duša puna kao nar. Heroj, dakle, može da bude i ovakav i onakav, ali mora biti plemenit. Nemojte da zaboravite da poljubite majku svakog jutra, da pomilujete mlađeg brata ili sestru, da podijelite sendvič sa školskim drugom, da pomognete baki da pređe ulicu, da zalijete cvijeće u bašti, da čuvate parkovsku klupu, da nahranite pticu, da pomognete svima kojima pomoć treba. To je jedini način da vas istorija zapamti.
Zoran Rakočević
Moj heroj je Ivo Vizin, jedan dječak koji je prije dva vijeka rođen u Boki. To što je kasnije ostvario svoj san oplovivši zemaljsku kuglu, to su samo posljedice njegovog herojstva. Kad je imao dvanaest godina, postao je velik. A kako? Vrlo lako. Nije zaboravio na porodične vrijednosti ni u najtežim momentima svog siromašnog odrastanja. Bosonog, pa što? Ne mora heroj da ima cipele. Može slobodno da ima i rupe na laktovima i koljenima. Pocijepana košulja nije strašna stvar, ako imaš srce. Prazan džep je sasvim u redu ako je duša puna kao nar. Heroj, dakle, može da bude i ovakav i onakav, ali mora biti plemenit. Nemojte da zaboravite da poljubite majku svakog jutra, da pomilujete mlađeg brata ili sestru, da podijelite sendvič sa školskim drugom, da pomognete baki da pređe ulicu, da zalijete cvijeće u bašti, da čuvate parkovsku klupu, da nahranite pticu, da pomognete svima kojima pomoć treba. To je jedini način da vas istorija zapamti.
Zoran Rakočević
MUZEJ PLESASTANICA – Servis za savremeni ples (Srbija)
Trajanje: 30 min.| Uzrast: 3-7 Koncept: Kliment Poposki, Elena Risteska, Viktorija Ilioska Mentor: Dalija Aćin Thelander Razvoj i adaptacija: Jovana Rakić, Marko Milić, Milica Pisić, Milena Todorović Tehnička podrška i dizajn svjetla: Milan Janevski, Boris Butorac, PVC Teatar Video: Marko Pejović Audio: Miki Todorović Glas: Jovana Rakić Igraju: Jovana Rakić, Marko Milić, Milica Pisić, Milena Todorović |
Muzej plesa je participativna, interaktivna predstava koje se odigrava unutar prostorne instalacije inspirisane istorijom plesa i koreografije. Instalacija, koja predstavlja muzej u malom, sastoji se od različitih prostorija od kojih svaka nudi drugačiji pristup promišljanju o plesu. U svakoj prostoriji djeca se, na specifičan način, susrijeću sa plesom i koreografijom i imaju mogućnost da individualno ili u grupi stvaraju, posmatraju ili razgovaraju o plesu. Pored toga što je edukativnog karaktera, instalacija i izvođači komuniciraju sa publikom na drugačiji način nego u klasičnim dramskim ili plesnim predstavama, jer se djeci pruža mogućnost da uđu i istražuju prostore koje su kreirali umjetnici okupljeni na projektu Muzej plesa. Instalacija je nastala u sklopu regionalnog projekta za razvoj plesnog pozorišta za djecu i mlade Generator, realizovanog 2015. godine.
Izvođački tim
Izvođački tim
Pozata priča braće Grim u ovoj verziji dobija novo ruho i uz pomoć specijalne tehnike crnog svjetla. Ova lutkarska predstava pružiće djeci priliku da razmisle o konceptu slobode, kroz dogodovštine četiri životinje – magareta, psa, mačke i pijetla, koji moraju da napuste svoje domove. Magare, pas, mačka i pijetao pokazaće djeci kako se boriti za slobodan život. Originalna tehnika koja odlikuje ovu predstavu, kao i njene likove, pruža doživljaj kao da gledate crtani film koji se izvodi baš tu, pred vama.
Burhan Gun
Burhan Gun
Mali piratGradsko pozorište Podgorica (Crna Gora)
Centar za kulturu Tivat (Crna Gora) Trajanje: 85 min. | Uzrast: 8+ Tekst: Ante Staničić Režija: Milan Karadžić Dramatizacija: Aleksandra Glovacki Koreografija: Nebojša Gromilić Kompozitor: Irena Popović Kostimografija: Dragica Laušević Scenografija: Boris Maksimović Dramaturgija: Dubravka Drakić Lektor: Neven Staničić Songovi: Dubravka Drakić, Neven Staničić Dizajn svjetla: Radomir Stanmenković Asistent kompozitora: Aleksandar Zavišin Fotografija: Duško Miljanić Dizajn promo materijala: Ivan Radulović |
Igraju: Pavle Popović, Goran Slavić, Miloš Kaščelan, Jelena Đukić, Miloš Pejović, Marija Maša Labudović, Dubravka Drakić, Pavle Ilić, Sanja Popović, Branko Ilić, Marija Đurić, Jelena Simić, Katarina Krek, Branka Femić Šćekić, Omar Bajramspahić, Ivan Kašćelan, Vladana Mišević, Mia Kuč, Dušica Rovčanin, Stefanija Brčić, Đorđa Čolo, Borjana Obrenović, Jelena Knežević, Aleksa Balević, Filip Petrović, Antonio Grgurović, Nikola Mrvaljević, Mirko Ognjanović
Roman Anta Staničića Mali pirat obilježio je vrijeme i prostor koje svi rado pamtimo, a kroz projekte mu se rado i vraćamo. Za mene je bilo posebno inspirativno vratiti se Tivtu poslije mnogo godina, u želji da uradim predstavu koja će biti rado gledana i igrana.
Predstava Mali pirat je omaž dobrim stripovima, avanturističkim scenama i lucidnim filmskim rediteljima, sa jedne strane, a sa druge, suočavanje sa našim malim mjestima, i žiteljima, ne baš dobronamjernim spram naših junaka, onih rijetkih, koji imaju hrabrosti da budu drugačiji, svoji. Naša priča daje vjetar u leđa svima koji nose u sebi to zrno hrabrosti.
Milan Karadžić
Roman Anta Staničića Mali pirat obilježio je vrijeme i prostor koje svi rado pamtimo, a kroz projekte mu se rado i vraćamo. Za mene je bilo posebno inspirativno vratiti se Tivtu poslije mnogo godina, u želji da uradim predstavu koja će biti rado gledana i igrana.
Predstava Mali pirat je omaž dobrim stripovima, avanturističkim scenama i lucidnim filmskim rediteljima, sa jedne strane, a sa druge, suočavanje sa našim malim mjestima, i žiteljima, ne baš dobronamjernim spram naših junaka, onih rijetkih, koji imaju hrabrosti da budu drugačiji, svoji. Naša priča daje vjetar u leđa svima koji nose u sebi to zrno hrabrosti.
Milan Karadžić
Buji pajiDybwikdans (Norveška)
Trajanje: 30 min.| Uzrast: 0-18 mjeseci Koncept: Siri Dybwik Kompozitor: Nils Christian Fossdal Scenografija: Kit Bjørn Petersen Muzika: Andreas Utnem, Bergmund Waal Skaslien Kostimografija: Britt Stigen Martinsen, Kari Helene Gryte Dizajner/tehničar: Karl Oskar Sørdal Supervizor: Thomas Cabaniss Fotografija: Tale Hendnes Igraju: Gerd Elin Aase, Nils Christian Fossdal |
Buji paji nam prezentuje svijet pjesme, pokreta i muzike, prikazujući uspavanke u novim i tradicionalnim oblicima. Buji paji je muzički susret koji poziva djecu i odrasle da otvoreno učestvuju, po sopstvenom nahođenju. Ne prenosi nam preciznu priču, već, koristeći dječje uspavanke, poziva na fizičku i muzičku interakciju publike, čineči prisutnost, slušanje i igru vitalnim elementima ovog susreta. Ova predstava istažuje umjetnički izraz koji se u potpunosti javlja na sceni gdje umjetnici, djeca i odrasli čine umjetnički i društveni totalitet. Kao otvorena forma čije su glavne karakteristike zvuk i pokret, Buji paji ima za cilj da stvori dijalog i interakciju sa djecom.
Siri Dybwik
Siri Dybwik
Koliko majstorskih plata su Mrnjavčevići isplatili tokom tri godine gradnje? Da li je žena materijal? Koliko će godina imati mali Jovo kad se završi suđenje ubicama njegove majke? Da li vjerujete u vile?
Predstava Epske igrice obrađuje pjesmu Zidanje Skadra, koja je u programu nastave srpskog jezika za 5. razred osnovne škole, i povezuje je sa gradivom tehničkog obrazovanja, matematike i građanskog vaspitanja. Donja uzrasna granica je, dakle, 10 godina, a gornja praktično ne postoji, budući da je tematika pjesme relevantna i za odrasle gledaoce. Predstava je interaktivnog karaktera: određeni djelovi pretvaraju se u razgovor sa publikom na teme koje pesma nudi, i koje variraju u odnosu na uzrast i druge odlike aktuelnog auditorijuma.
Anđelka Nikolić
Predstava Epske igrice obrađuje pjesmu Zidanje Skadra, koja je u programu nastave srpskog jezika za 5. razred osnovne škole, i povezuje je sa gradivom tehničkog obrazovanja, matematike i građanskog vaspitanja. Donja uzrasna granica je, dakle, 10 godina, a gornja praktično ne postoji, budući da je tematika pjesme relevantna i za odrasle gledaoce. Predstava je interaktivnog karaktera: određeni djelovi pretvaraju se u razgovor sa publikom na teme koje pesma nudi, i koje variraju u odnosu na uzrast i druge odlike aktuelnog auditorijuma.
Anđelka Nikolić
MonstrumiTrupa Duda Paiva (Holandija)
Teatar Korzo (Holandija) Trajanje: 60 min. | Uzrast: 6+ Koncept i režija: Duda Paiva Dramaturgija: Kim Kooiman Lutke: Duda Paiva, Justyna Banasiak, André Mello, Tim Velraeds Dizajn zvuka: Wilco Alkema Dizajn svjetla: Mark Verhoef Dekor: Daniel Patijn Kostimografija: Atty Kingma Savjetnik: Harriet Stroet Repetitor: Ederson Xavier Producent: Marijana Mikolcic Igraju: Josse Vessies, Cat Smits, Tim Velraeds |
Monstrumi predstavljaju veoma lijep balans na granici između potpuno stvarnog i očigledno lažnog. Lutke Dude Paive su veoma čudna stvorenja! Imaju smiješne glave, krila, repove, ali i ruke i noge… šta li su u stvari? Životinje, ljudi, ili oboje? I izgledaju tako slatko i dodirljivo, ali da li to stvarno i jesu? Srećom, Monstrumi su pod Narcisovom kontrolom i publici će pokazati sve trikove koje ih je naučio: okrete, plesove, pjesmu, čak i kako da lete! Ali, Monstrumi mrze da izvode ove trikove. Zbog toga se pobunjuju protiv Narcisa, što navodi publiku da se zapita – ko je ovdje prava zvijer? Jedna stvar koja je jasna u ovoj konstantno promjenljivoj izvedbi je da ono što vidimo, nije i ono što dobijemo.
Kim Kooiman
Kim Kooiman
2062Karla Kracht i Andrés Beladiez (Španija)
Trajanje: 55 min. | Uzrast: 12+ Ideja i koncept: Karla Kracht, Andrés Beladiez Dramaturgija: Andrés Beladiez Scenografija: Karla Kracht Kamera i animacija: Karla Kracht Dizajn zvuka: Andrés Beladiez Multimedijalno programiranje: Karla Kracht, Andrés Beladiez Igraju: Karla Kracht, Andrés Beladiez |
2062 je šou nastao miksom scenskih, multimedijalnih, stripovskih, ilustrativnih i animacionih tehnika, koje uz teatar sjenke i objekta, kreiraju scenski i kinematografski šou uživo. S ovim sastojcima, stvoren je distopijski svijet koji govori o granicama, zidovima, novim migracijama, posljednjim geopolitičkim i ekonomskim promjenama. Svijet više nikad neće biti isti. Granice će ponovo biti obojene u crveno ili potpuno nestati. Postaće manje pristupačne. Izgradiće se novi zidovi, a stari ideali sahraniti. Ratovi će biti drugačiji, ali će nastaviti ubijanje s idealističnog nišana. Kapitalizam će se, bez skoro ikakvog protivnika, proširiti na cio zemaljski svijet. Vlade će svoju moć predati velikim korporacijama. Nove migracije i Evropa u agoniji, koja pokušava da se odupre gubljenju svoje hegemonije. Građani traže svoj indentitet u potrošačkim korpama. 21. vijek je stigao i promijenio nas zauvijek, a da smo mi to jedva i shvatili. A nekako, sve je i dalje isto.
Karla Kracht, Andrés Beladiez
Karla Kracht, Andrés Beladiez
LAGARIJE – Predavanje o surogatuKotorski festival pozorišta za djecu (Crna Gora)
Kulturni centar Nikola Đurković (Crna Gora) Dramski studio Prazan prostor (Crna Gora) Trajanje: 45 min. | Uzrast: 8+ Režija i vizuelni indentitet: Mirko Radonjić Kompozitor: Nina Perović Asistentkinja režije: Marija Backović Igraju: Mirko Radonjić, Marija Backović, Nina Perović |
Lagarije - predavanje o surogatu je predavanje-performans namijenjen djeci i mladima, a rađen prema motivima animiranog filma Surogat Dušana Vukotića. Film iz 1961. godine je satirični komentar na tadašnji društveni trenutak, no danas, kad je ono što je neposredni doživljaj skoro sasvim iščililo iz naših života i surogat postaje norma po kojoj dišemo, djeluje poražavajuće aktuelno. Uronjeni u društvene mreže kao u rastvor formaldehida, nikada nismo bili usamljeniji. Sagledati taj svijet i prihvatiti ga kao normalan je teško, ali promijeniti ga je nemoguće jer to bi značilo: ići protiv istorije. Ipak, alternativu je nužno pronaći, i mi je tražimo. Vukotićev film je osnova i inspiracija za multimedijalni i interaktivni performans koji govori o idejama, usamljenosti, emocijama i mašti. Služeći se performativnim i pozorišnim sredstvima, insistiramo na čulnim, opipljivim iskustvima i posredujemo ideju o kreaciji kao ultimativnom surogatu koji (ironično) donosi izbavljenje od surogata samog.
Mirko Radonjić
Mirko Radonjić
Nikomu pravoKazalište lutaka Zadar (Hrvatska)
Trajanje: 45 min. | Uzrast: 8+ Režija: Ana Prolić Asistent režije: Juraj Aras Saradnik za scensku igru: Damir Klemenić Muzika i tekst songova: Mate Matišić Likovno oblikovanje: Sanja Mrša Vukman Kostimografija: Anita Goreta Dizajn svjetla: Frane Papić Dizajn zvuka: Mate Petričević Scenografija: Robert Košta Inspicijent: Radojka Kozulić Majstor scene: Robert Košta Izrada kostima: Nataša Perović Tehničar zvuka i svjetla: Marin Bakmaz Fotografija: Iva Perinčić |
Igraju: Juraj Aras, Sanja Zalović, Dominik Karakašić, Irena Bausović, Anđela Ćurković Petković, Tamara Šoletić, Radojka Kozulić, Robert Košta
Nastalo prema motivima narodne priče Svijetu se ne može ugoditi, Nikomu pravo govori o želji da se udovolji okolini, pa i cijelome svijetu, kako bi se zadobila tuđa naklonost, potvrda o ispravnosti, zatim stvorio osjećaj prihvaćenosti, pri čemu dolazi do potiskivanja i odbacivanja vlastitih želja i stavova, a na kraju i same osobnosti. U vremenu u kojemu smo sa svih strana napadnuti agresivnim odredbama - kako treba izgledati, kako se ponašati, kako treba misliti, kako provoditi vrijeme, koju vrstu jogurta treba piti - a koje nastojimo ispuniti kako bi se - po tuđim mjerilima - ostvarili, bili uspješni i sretni, ukalupljeni, uklopljeni i potapšani po ramenu, valja se podsjetiti do koje mjere poništavamo sami sebe. Jer, kako god okrenuli, nekom neće biti pravo.
Ana Prolić
Nastalo prema motivima narodne priče Svijetu se ne može ugoditi, Nikomu pravo govori o želji da se udovolji okolini, pa i cijelome svijetu, kako bi se zadobila tuđa naklonost, potvrda o ispravnosti, zatim stvorio osjećaj prihvaćenosti, pri čemu dolazi do potiskivanja i odbacivanja vlastitih želja i stavova, a na kraju i same osobnosti. U vremenu u kojemu smo sa svih strana napadnuti agresivnim odredbama - kako treba izgledati, kako se ponašati, kako treba misliti, kako provoditi vrijeme, koju vrstu jogurta treba piti - a koje nastojimo ispuniti kako bi se - po tuđim mjerilima - ostvarili, bili uspješni i sretni, ukalupljeni, uklopljeni i potapšani po ramenu, valja se podsjetiti do koje mjere poništavamo sami sebe. Jer, kako god okrenuli, nekom neće biti pravo.
Ana Prolić
PITAM SE, PITAM, KOLIKO SAM BITAN
Pozorište Boško Buha (Srbija)
Trajanje: 60 min. | Uzrast: 5+ Tekst: Erlend Lu Režija: Jana Mariči Dramaturgija: Milena Depolo Scenografija: Veljko Stojanović Kostimografija: Snežana Veljković Kompozitor: Božidar Obradinović Koreografija: Maja Kalafatić Scenski govor: Dijana Marojević Igraju: Stefan Bundalo, Aleksandar Milković, Teodora Ristovski, Miloš Vlalukin, Jelena Trkulja |
Erlend Lu, čuveni norveški savremeni pisac, i jedan od omiljenih pisaca domaće čitalačke publike, napisao je i serijal knjiga za djecu čiji je glavi junak vozač viljuškara Kurt. U ovoj priči, Kurt je, zbog visokog društva u kojem se kreće, postao nesiguran u sebe, i sa svojim malim sinom polazi u potragu za svojim velikim djelom koje će mu pomoći da i on postane važan u svom okruženju. Dok smo pravili ovu predstavu za djecu, nismo željeli da budemo neki pametni veliki ljudi koji će ih nečemu naučiti. Uostalom, djeca su vrlo često mnogo pametnija od nas, baš kao što je i Bud, koji ima svega nekoliko godina, pametniji od svog tate Kurta. Htjeli smo da djeci ispričamo priču i da sa njima podjelimo misli, brige i osjećanja koja su se u nama rađala dok smo se družili sa Erilendom Luom i njegovim glavnim junakom, Kurtom.
Milena Depolo
Milena Depolo
FERALTeatar Tortoise in a Nutshell (UK-Škotska)
Pozorište Cumbernauld (UK-Škotska) Trajanje: 55 min. |Uzrast: 12+ Režija: Ross MacKay Scenografija: Amelia Bird Dizajn svjetla: Simon Wilkinson Kompozicija i dizajn zvuka: Jim Harbourne Tehnički menadžer: Andrew Gannon Fotografija: Amy Downes Igraju: Arran Howie, Ross MacKay, Alex Bird, Jim Harbourne, Matthew Leonard |
Inovativna predstava koja kombinuje lutkarstvo, manipulaciju objekata, imersivne zvučne pejzaže i multimedijalnu tehnologiju. Feral sadrži zajednicu pod mikroskopom i detaljno je analizira pred samom publikom. Džo se prisjeća doma iz svog djetinjstva i prati njegovo putovanje od idiličnog grada na obali do zajednice zahvaćene anarhijom. Kao mješovita umjetnička forma, Feral besprekorno spaja film i izvedbu uživo. Vještom manipulacijom lutaka izvođači oživljavaju maleni svijet, istovremeno stvarajući animaciju uživo, praćenjem svakog njegovog daha digitalnom kamerom.
Tortoise in a Nutshell
Tortoise in a Nutshell
NIJAR – Papirna pričaMaayan Iungman (Njemačka)
Trajanje: 45 min.| Uzrast: 5+ Koncept i režija: Maayan Iungman Tehnika i manipulacija lutkama: Philipp Rückriem Dizajn svjetla: Anna Lienert Muzika i dizajn zvuka: Thomas Moked Čelo: Illay Chester Tehnička podrška: Nir Ladany Dizajn mehanizma: Tal Iungman, Ariane Bothe Kostimografija: Chantal Kirch Scenografija: Nimrod Erez Asistent: Karen Davidoff Igraju: Maayan Iungman, Philipp Rückriem |
Nijar – Papirna priča predstavlja kombinaciju lutkarskog teatra i objekta, napravljenu u potpunosti od papira. Frustrirana umjetnica sjedi ispred brda zgužvanog papira. Sa svakom odbačenom idejom, gomila je sve veća i veća. Posred ove kreativne krize, iznenada počinje život. Pojavljuje se figura od papira koja će povesti umjetnicu na poetično putovanje. Karolina Augustyniak (pozorišni časopis Dziennik Teatralny) opisuje Nijar kao odličan prikaz slobodne mašte, poput materijala oblikovanog dječjim entuzijazmom. Unikatan šou koji se izražava bez upotrebe riječi, ali i simbolična priča o sastanku i rastanku, skoro kao čistota ljepote, koja inspiriše.
Maayan Iungman
Maayan Iungman
LEPOTICA I ZVERPozorište mladih (Srbija)
Trajanje: 60 min.| Uzrast: 6+ Tekst: Stevan Koprivica Režija: Miloš Jagodić Adaptacija teksta: Nataša Ilić, Miloš Jagodić Scenografija: Marija Kalabić Kostimografija: mr Milica Grbić Komazec Kompozitor: Gabor Lenđel Koreografija: Olivera Kovačević Crnjanski, Frosina Dimovska, Ista Stepanov Tekstovi songova: Nataša Ilić Korepetitor: dr Agota Vitkai Kučera Scenske borbe - mačevanje: Dragan Stojmenović Fotografija i video: Zoom media, Nenad Mihajlović Dizajn plakata i programske knjižice: mr Jelena Đurić |
Igraju: Kristina Savkov, Slobodan Ninković, Saša Stojković, Marina Cinkocki, Slavica Vučetić, Saša Latinović, Neda Danilović, Ivan Đurić, Aleksa Ilić, Danilo Milovanović
Predstava Lepotica i zver Stevana Koprivice, višeslojna je bajka za djecu i odrasle koja govori o snazi snova i moći ljubavi u odnosu na materijalne vrijednosti, zbog čega je izuzetno aktuelna i danas. Preobražaj koji doživljavaju glavni likovi budi pomisao da ništa nije onako kako površno izgleda na prvi pogled, i da ćemo pravu ljepotu otkriti samo ako se suštinski bavimo ljudima. Univerzalne poruke, da je prava ljepota u ljudskoj duši i srcu, a ne u spoljašnjem izgledu, da svako mora da nauči da voli, ali i da zasluži tuđu ljubav, da prava ljubav postoji i opstaje bez obzira na razlike, čine ovu bajku svevremenom.
Miloš Jagodić
Predstava Lepotica i zver Stevana Koprivice, višeslojna je bajka za djecu i odrasle koja govori o snazi snova i moći ljubavi u odnosu na materijalne vrijednosti, zbog čega je izuzetno aktuelna i danas. Preobražaj koji doživljavaju glavni likovi budi pomisao da ništa nije onako kako površno izgleda na prvi pogled, i da ćemo pravu ljepotu otkriti samo ako se suštinski bavimo ljudima. Univerzalne poruke, da je prava ljepota u ljudskoj duši i srcu, a ne u spoljašnjem izgledu, da svako mora da nauči da voli, ali i da zasluži tuđu ljubav, da prava ljubav postoji i opstaje bez obzira na razlike, čine ovu bajku svevremenom.
Miloš Jagodić
EMEŠIN SANČako Ferenz (Mađarska)
Art’s Harmony Ansambl (Mađarska) Trajanje: 60 min. | Uzrast: 5+ *revijalni program Ideja, concept i režija: Cakó Ferenc Muzika: Art's Harmony Ensemble Kompozitor: Bartha Katalin Igraju: Cakó Ferenc, Bartha Katalin, Bartha Péter, Lázár György, Nagy Ottó, Piukovics Gábor |
Emešin san je lajv šou zansovan na pješčanoj animaciji svjetski poznatog mađarskog umjetnika i reditelja animacionih filmova, Čaka Ferenca. Uz muzičku pratnju Art’s Harmony ansambla i Čakove originalne pješčane animacije, Emešin san nas vodi kroz vjekove mađarske istorije. Stvarajući slike od pjeska pred očima publike, umjetnik nam prenosi priču o bogatoj istoriji svog naroda kroz niz animacija, koju dodatno obogaćuju muzičari dinamičnom i sjetnom muzikom. Jedinstven umjetnički izraz, kreiran od strane Čaka Ferenca, pružiće publici priliku da uživaju u živopisnoj, impresivnoj, pješčanoj animaciji, koja se brzo, poput filma, odvija uživo pred njima.
Katalin Bartha
Katalin Bartha
CAREVO NOVO ODIJELOHercegnovsko pozorište (Crna Gora)
Herceg Fest (Crna Gora) Trajanje: 80 min. | Uzrast: 8+ *revijalni program Tekst: H.K. Andersen Režija: Petar Pejaković Dramaturgija: Đorđe Stanojlović Scenografija: Vojislav Vojo Kilibarda Kostimografija: Jelena Vasiljević Igraju: Dejan Đonović, Goran Slavić, Miloš Pejović, Slaviša Grubiša |
Carevo novo odijelo je skrojeno kroz igru. Maštali smo o tome da napravimo predstavu o politici za djecu. Ova Andersenova bajka je napisana, kao i mnoge njegove bajke, i za djecu i za odrasle. On nije mislio da postoje neke stvari koje su samo za odrasle, a neke samo za djecu. Pisao je za djecu o stvarima za odrasle. Sve stvari koje su za odrasle jesu i za djecu, pa i politika, samo je pitanje kako je predočiti djeci. Carevo novo odijelo je tako postalo igra s ozbiljnim temama. Carevo novo odijelo ne postoji. Car je go. To svi znamo. Htjeli smo da ogolimo sve te teme za odrasle: vlast, podanik, politika, izbori, programi, demokratija, despotija, revolucija... da ukažemo na mehanizam njihovog funkcionisanja. Da, te stvari su često jezive, ponekad smiješne, uglavnom farsične, kao i kod Andersena. A kao što kod njega isto često biva, nema srećnog kraja, ima nade, ima poziva, ima i rješenja, ali razrješenja ne, ono je na nama.
Petar Pejaković
Petar Pejaković