Milena Depolo po motivima romana J. Špiri
HAJDIPozorište Boško Buha (Srbija)
Trajanje: 70 min. Uzrast: 5+ Režija: Đurđa Tešić Dramaturgija: Nina Plavanjac Scenografija: Isidora Spasić Kostimografija: Zora Mojsilović Kompozitor: Vladimir Pejković Scenski pokret: Damjan Kecojević Inspicijent: Slobodan Popović Sufler: Miljan Miljanović Igraju: Mia Jovanović, Milica Sužnjević, Jelena Trkulja, Uroš Jovčić, Nemanja Oliverić, Branislav Platiša, Boba Latinović |
Mnogi ljudi će, kao odgovor na pitanje koja im je omiljena knjiga iz djetinjstva, odgovoriti da je to Hajdi Johane Špiri. I tako je već blizu 150 godina. Johana Špiri je napisala svoje najpoznatije djelo 1881, za vrijeme francusko-pruskog rata da bi zabavila i utješila ranjenike i izbjeglice u tim teškim vremenima. Čim se pojavila, priča o Hajdi je svojom svježinom i ljupkošću unijela nešto novo u književnost za djecu – vitalnost, životni elan, inspiraciju i osjećaj slobode u kome se svako dijete vrlo rado prepoznaje. U današnje vrijeme, kada nam je naša planeta na najsuroviji način poručila da moramo da zastanemo i pogledamo se oči, kada su materijalistički pristup životu i otuđenost od prirode postali preovlađujući okvir u kome djeca odrastaju, ova priča je posebno aktuelna i potrebna mladom gledaocu.
ŽIVOT - PITA OD BLATAPozorište 10 prstiju (Island)
Trajanje: 40 min. Preporučeni uzrast: 5+ Režija i dizajn: Helga Arnalds Režija: Charlotte Böving Kompozitor: Margrét Kristín Blöndal Dizajn svjetla: Björn Bergsteinn Guđmundsson Igraju: Sólveig Guđmundsdóttir, Sveinn Ólafur Gunnarsson Predstava bez riječi – za veliku i malu djecu! |
Dva bića izlaze iz sjenki, pronalaze džak zemlje, počinju da se igraju i da otkrivaju smisao života. Život – pita od blata je savršena predstava da čitava porodica uživa u njoj! Najmlađi će uživati posmatrajući kako dvije figure oživljavaju na sceni, otkrivaju jedno drugo i svijet oko njih. Valjaće se od smijeha dok likovi na sceni, dječak i djevojčica ili muškarac i žena, jedu blato, igraju se njime, prave od njega životinje, predjele, život i ljubav. Starija će publika, međutim, uživati u predstavi na drugom nivou: prepoznaće priču o stvaranju Zemlje, nastanku čovjeka, Darvinovu teoriju evolucije; priču o tome kako se zemlja dijelila, a granice uspostavljale, vidjeće uzroke ratova i to kako je kroz smijeh i igru moguće ostvariti mir i zaliječiti rane; kako sve nastaje ni iz čega – priču o krugu života.
Zala Dobovšek, Nina Šorak, Tin Grabnar, Asja Kahrimanović Babnik
NEGDJE DRUGDJELutkovno gledališče Ljubljana (Slovenija)
Trajanje: 45 min. Preporučeni uzrast: 7+ Režija: Tin Grabnar Dramaturgija: Zala Dobovšek Umjetnički dizajn: Matija Medved Animacija: Matija Medved, Lea Vučko Asistent reditelja: Nina Šorak Igra: Asja Kahrimanović Babnik |
Predstava govori o djevojčici koja se zadesi u ratu. Kroz njene oči posmatramo grad koji se mijenja, puneći se užasom, nasiljem i strahom. Ali i nadom. Prijeteći avioni nadlijeću grad, ulice su prazne, a hrane više nema na policama marketa. Škola je zatvorena. Svako malo se čuju pucnji u blizini. Njena sredina se mijenja... I postaje nepodnošljiva. Djevojčica samo želi da ode u drugu zemlju gdje će joj biti ljepše. Želi da ode negdje drugdje, negdje daleko od užasa rata.
Negdje drugdje je dirljiva priča o apsurdu rata i njegovim užasima. Kako ratna zbivanja izgledaju u očima djeteta? Samo kroz ovu perspektivu možemo razumjeti puni apsurd rata. Ova tema je vrlo osjetljiva i bolna, stoga se često zaobilazi. Međutim, vrlo je važno da o njoj govorimo, naročito pred najmlađom publikom.
Negdje drugdje je dirljiva priča o apsurdu rata i njegovim užasima. Kako ratna zbivanja izgledaju u očima djeteta? Samo kroz ovu perspektivu možemo razumjeti puni apsurd rata. Ova tema je vrlo osjetljiva i bolna, stoga se često zaobilazi. Međutim, vrlo je važno da o njoj govorimo, naročito pred najmlađom publikom.
Jakub Maksimov po motivima bajke Feliksa Saltena
BAMBIPozorište za decu Kragujevac (Srbija)
Trajanje: 55 min. Preporučeni uzrast: 6+ Režija: Jakub Maksimov Scenografija i kostimografija: Olga Ziebinska Dizajn i izrada lutaka: Olga Ziebinska Originalna muzika: Lazar Novkov Grafički dizajn: Dejan Petrović Izrada scenografije: Mini Bees Prevod: Jan Zorbić Igraju: Miloš Milovanović, Darija Vulić, Milomir Rakić, Vladimir Đoković, Ljubica Radomirović, Marko Đurić |
Duboko u šumi, jednog proljećnog dana, dva mala oka su se otvorila. I od kada su se otvorila, više nisu prestala da se pitaju šta to vide: mamin nos, travu, drvo, miša, vjevericu, sojku, lišće, kamenje, vodu, tvora, svoja kopita, zeca, Falina, rogove jelena, put, žbunje i najljepše od svega – livadu! U stvari, postoji još nešto. Nešto visoko. Nešto što stoji na dvije noge. Nešto što nema ništa na njušci! Nešto što ima ogromnu snagu. To je…
Bambi je autorova adaptacija lirskog romana koji je prije skoro jednog vijeka napisao Feliks Salten. Predstava govori o odrastanju i upoznavanju svijeta malog jelena. Sa njim ćete proživjeti njegovo djetinjstvo, radosti i poteškoće odrastanja. Tako mali jelen mora da nauči da stoji, hoda, skače, trči, igra se, traži hranu, bude sam, osjeti opasnost. I on nikada ne prestaje da uči, svijet će za jelena uvijek ostati misterija čak i kada odraste.
Bambi je autorova adaptacija lirskog romana koji je prije skoro jednog vijeka napisao Feliks Salten. Predstava govori o odrastanju i upoznavanju svijeta malog jelena. Sa njim ćete proživjeti njegovo djetinjstvo, radosti i poteškoće odrastanja. Tako mali jelen mora da nauči da stoji, hoda, skače, trči, igra se, traži hranu, bude sam, osjeti opasnost. I on nikada ne prestaje da uči, svijet će za jelena uvijek ostati misterija čak i kada odraste.
Ana Duša i Tin Grabnar
TIHI DEČAK (PRIČA O TIŠINI)Pozorište za decu Kragujevac (Srbija)
Trajanje: 45 min. Preporučeni uzrast: 7+ Režija: Tin Grabnar Dramaturgija: Ana Duša Muzika: Mirja Vrhovnik Smrekar Kostimografija: Sara Smrajc Žnidarčič Prevod: Nebojša Pop Tasić Prevod na znakovni jezik: Ana Keler Igraju: Milomir Rakić, Ljubica Radomirović, Miloš Milovanović, Sanja Matejić |
Tihi dečak (Priča o tišini) je lutkarska predstava bez lutaka – to je ples prstiju i gluma tijela, koji su zasnovani na principima takozvanog 'platform' teatra, gdje čovjek na sceni može biti ujedno i glumac, i lutka, i scenski element, i rekvizit.
U velikoj kući, negdje na selu, živi dječak. Njegova porodica ima četiri člana: pored tate i mame, tu je i dječakova petogodišnja sestrica Lejla. Otac, glava porodice, je lovac; u zaključanom ormanu na tavanu, daleko od djece, on čuva veliku lovačku pušku. Ponekad, dječak ide s tatom u lov, ali pušku ne smije ni da pipne – moći će da puca tek kad bude položio ispit za lovca. Jednoga dana, kad su djeca ostala sama kod kuće, dječak je otkrio da su tavanska vrata otključana. Iako to nikako ne bi smjeli, brat i sestra krenu u istraživanje tajanstvenog prostora. Među paucima, slijepim miševima i starim novinama, njih dvoje nađu zabranjeno blago: ključ od ormara u kojem je otac krio pušku. Dječak se zove Vuk i ovo je njegova priča.
U velikoj kući, negdje na selu, živi dječak. Njegova porodica ima četiri člana: pored tate i mame, tu je i dječakova petogodišnja sestrica Lejla. Otac, glava porodice, je lovac; u zaključanom ormanu na tavanu, daleko od djece, on čuva veliku lovačku pušku. Ponekad, dječak ide s tatom u lov, ali pušku ne smije ni da pipne – moći će da puca tek kad bude položio ispit za lovca. Jednoga dana, kad su djeca ostala sama kod kuće, dječak je otkrio da su tavanska vrata otključana. Iako to nikako ne bi smjeli, brat i sestra krenu u istraživanje tajanstvenog prostora. Među paucima, slijepim miševima i starim novinama, njih dvoje nađu zabranjeno blago: ključ od ormara u kojem je otac krio pušku. Dječak se zove Vuk i ovo je njegova priča.
Wagner Gallo
ERROR 404Krpeni anđeli (Španija)
Trajanje: 50 min. Preporučeni uzrast: 8+ Režija: Julio Gallo, Wagner Gallo Drvodjeljstvo: Antonio Martín Kostimografija: Iolanda Atalla Audiovizuelna produkcija: Wagner Gallo Majstor scene: Wagner Gallo Lektura i jezički konsultant: Sara Paredes Muzika: Kevin Macleod Igra: Wagner Gallo |
Error 404 je predstava bez riječi, namijenjena djeci i tinejdžerima – publici naviknutoj na upotrebu novih tehnologija; poput Stiva, glavnog lika, prosječnog dječaka sa prosječnim životom uronjenim u svijet elektronskih uređaja. Ova suptilna i emotivna predstava ohrabriće vas da razmišljate o smislu životu, o čudima koje život pruža, a koja često previdimo i zanemarimo.
U 4:04 izjutra, snovi i košmari preuzimaju kontrolu nad Stivovom noći. Okružuju ga četiri hladna zida, svjedoci njegovih dugih i dosadnih dana ispred blještećih ekrana, opkoljen je video igricama, uronjen u neopipljivu stvarnost društvenih mreža i zarobljen svim vrstama tehnoloških spravica dizajniranim tako da crpe njegovo dragocjeno vrijeme. Ali danas, ništa nije isto. Nakon serije neobičnih događaja, Stiv se zadesi u čudnoj situaciji zbog koje će napraviti najveću grešku u životu. A možda i ne.
U 4:04 izjutra, snovi i košmari preuzimaju kontrolu nad Stivovom noći. Okružuju ga četiri hladna zida, svjedoci njegovih dugih i dosadnih dana ispred blještećih ekrana, opkoljen je video igricama, uronjen u neopipljivu stvarnost društvenih mreža i zarobljen svim vrstama tehnoloških spravica dizajniranim tako da crpe njegovo dragocjeno vrijeme. Ali danas, ništa nije isto. Nakon serije neobičnih događaja, Stiv se zadesi u čudnoj situaciji zbog koje će napraviti najveću grešku u životu. A možda i ne.
Guillermo Baldo
I SIRANO I DJEVOJČICATeatar Poco Loco
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca u Rijeci (Hrvatska) Trajanje: 55 min. Preporučeni uzrast: 10+ Režija: Guillermo Baldo Dramaturgija: Guillermo Baldo Scenografija: Agostina Barbarini, Guillermo Baldo Kostimografija: Yanina Pastor Kompozitori: Lusiana Lipchak, Franco Dallamore Dizajn svjetla: Daniel Maluf Fotografija: Evira Bo Uvodna pjesma: Susy Schock Prevoditeljka: Nikolina Zidek Igraju: Zrinka Kušević / Romina Tonković, Maja Katić / Ana Marija Brđanović |
Predstava I Sirano i djevojčica govori o ljubavi, o prijateljstvu, o selidbi i koliko one teško padaju djeci, o maloj sićušnoj laži koja po malo raste, raste, raste i postane toliko velika da te žulja i grebe iznutra i više ne znaš šta je ispravno i dobro i kako treba postupiti. Govori takođe i o tome kako je to kad se zaljubiš u nekoga u koga ne bi trebalo da se zaljubiš. Šta ako se djevojčica zaljubi u djevojčicu? Treba li to zatajiti i sakriti ili je moguće i biti iskren? Ovaj predivan, emotivan i mudar tekst mladog argentinskog reditelja Giljerma Balda inspiraciju crpi iz priče o Siranu de Beržeraku koji je takođe bio zapleten u jednu laž, jer nije vjerovao da zaslužuje da bude voljen. Često se usredsredimo na nešto čime nismo zadovoljni, čega se stidimo i što skrivamo. Nešto što odskače od prosjeka i onog uobičajenog. I tada stvaramo laži. Laži kojima prikrivamo svoju unutrašnju istinu su najbolnije i zato ova predstava pokušava da otvori novu mogućnost: mogućnost da živimo svoje istinsko biće! Nekima se to neće svidjeti, ali možda nije tako strašno biti onaj koji jesi. Svako dijete zaslužuje da bude voljeno i voli koga god želi.
Branislava Ilić i Nina Plavanjac po motivima romana Dž. Svifta
GULIVEROVA PUTOVANJAPozorište mladih Novi Sad (Srbija)
Trajanje: 120 min. Preporučeni uzrast: 12+ Režija: Kokan Mladenović Dramaturgija: Nina Plavanjac Kostimografija i dizajn lutaka: Milica Grbić Komazec Scenografija: Marija Kalabić Kompozitor: Marko Grubić Scenski pokret: Timea Filep Scenski govor: Saša Latinović Asistenti reditelja: Slobodan Ninković, Saša Latinović Korepetitor: Aleksandra Lazin Dizajn tona: Miloš Romić Dizajn svjetla: Ratko Jerković Igraju: Aleksa Ilić, Stefan Ostojić, Ivan Đurić, Jelica Gligorin, Aleksandar Milković, Saša Stojković, Slobodan Ninković, Saša Latinović, Aleksa Jovčić, Slavica Vučetić, Marija Todorović, Sanja Tomić, Đorđe Mitrović, Nikolina Vujević, Miloš Macura, Marija Radovanov, Neda Danilović, Dejan Šarković, Darko Radojević, Danilo Milovanović, Kristina Savkov |
Guliverova putovanja su putovanja svih nas. Njegove čarobne ekspedicije u egzotične predjele jesu naše suočavanje sa stranim kulturama, na prvi pogled zastrašujućim i različitim, ali pri dubljem upoznavanju i – otvorenom umu – razoružavajuće sličnim našim sopstvenim iskustvima. Opasnosti i izazovi na ovim putovanjima su iskušenja i etičke dileme, sa kojima se borimo u svakodnevnom životu. Lična transformacija koju putovanje budi i zahtijeva je naše odrastanje i sazrijevanje. Pet avantura ne pripada samo Guliveru. To je iskustvo zajedništva i samospoznaje. Na kraju, Guliver nam poklanja još jednu avanturu, na koju moramo da se otisnemo bez njega. Šesta avantura je sve što smo kroz proces putovanja zajedno stekli, učinili i naučili, ali i sve što našu budućnosti tek čeka da sami istražimo i spoznamo.
Po motivima bajki H. K. Andersena
(NE) PRIČAJ MI BAJKEDramski studio Prazan prostor
Fakultet dramskih umjetnosti Cetinje Kotorski festival pozorišta za djecu Trajanje: 50 min. Preporučeni uzrast: 8+ Autori: Jelena Laban, Jelena Šestović, Stevan Vuković, Pavle Prelević Mentor: Petar Pejaković Dramaturgija: Ilija Gajević Video: Andrija Rašović Umjetnički koncept: Milana Matejić Igraju: Jelena Laban, Jelena Šestović, Stevan Vuković, Pavle Prelević |
Hajde, probaj da zamisliš život bez bajki. Da li bismo uopšte mogli da zamišljamo da nam nisu čitali bajke?
'Ne pričaj mi bajke' je rečenica odraslog svijeta, koji je zaboravio da su bajke najrealnije i najsurovije priče koje nas kao dijete pripremaju za život. Bajke su često mračne i strašne, ali umiju da budu i tople i nježne. Baš kao i život, bajke su satkane od najfinijih svilenih končića koji se zapetljavaju i raspetljavaju svuda oko nas. Hajde, probaj da zamisliš kako se sve mogu pričati bajke. Takva je ova predstava.
'Ne pričaj mi bajke' je rečenica odraslog svijeta, koji je zaboravio da su bajke najrealnije i najsurovije priče koje nas kao dijete pripremaju za život. Bajke su često mračne i strašne, ali umiju da budu i tople i nježne. Baš kao i život, bajke su satkane od najfinijih svilenih končića koji se zapetljavaju i raspetljavaju svuda oko nas. Hajde, probaj da zamisliš kako se sve mogu pričati bajke. Takva je ova predstava.
Sonja Petrović i Mina Petrić po motivima bajke H. K. Andersena
DJEVOJČICA SA ŠIBICAMAPozorište mladih Novi Sad
Festival ekološkog pozorišta za decu i mlade Sloboda nema cenu (Srbija) Trajanje: 55 min. Preporučeni uzrast: 12+ Režija: Sonja Petrović Dramaturgija: Mina Petrić Stručne saradnice: Dobrila Marković i Jelena Sokić Kostimografija: Jasmina Radujko Scenografija: Katarina Kelić Kompozitor: Igor Sakač Dizajn svjetla: Nikola Marinkov Asistentkinja rediteljke: Milica Vukmanović Inspicijentkinja i suflerka: Snežana Velimirović Muzičari: Igor Sakač, Filip Grubač, Petar Banjac, Stefan Sithaler, Svjetlana Vukomanovič, Marina Kozačenkov Igraju: Kristina Savkov, Vera Hrćan Ostojić, Ervin Hadžimurtezić, Aleksa Ilić, Danilo Milovanović |
Bajka je priča o čudesima koja se ne mogu zbiti. Riječ bajka potiče od riječi 'bajati' što znači 'liječiti boljku tajanstvenim riječima'. Bajke najčešće imaju srećan kraj, jer pravda na kraju pobjeđuje. Sve bajke počinju sa: 'Nekada davno...'
Djevojčica sa šibicama je predstava o djeci u pokretu. O djeci kojoj je ulica dom. O djeci u koju ne želimo da gledamo. O njihovim bajkama. Predstava o djetinjstvu. O smrti. O empatiji. O trafikingu i strahu. Predstava o nadi i ljubavi. Djevojčica sa šibicama je predstava za djecu i roditelje, i bajka koja nas uči da gledamo u ljude, a ne u zvijezde, te da srećan kraj stvaramo upravo mi.
'Želim nešto drugo
Hoću nešto novo
Otići negde treba
I početi ispočetka'
Djevojčica sa šibicama je predstava o djeci u pokretu. O djeci kojoj je ulica dom. O djeci u koju ne želimo da gledamo. O njihovim bajkama. Predstava o djetinjstvu. O smrti. O empatiji. O trafikingu i strahu. Predstava o nadi i ljubavi. Djevojčica sa šibicama je predstava za djecu i roditelje, i bajka koja nas uči da gledamo u ljude, a ne u zvijezde, te da srećan kraj stvaramo upravo mi.
'Želim nešto drugo
Hoću nešto novo
Otići negde treba
I početi ispočetka'
Jevgenij Švarc po motivima bajke H. K. Andersena
SNJEŽNA KRALJICAGradsko pozorište Podgorica (Crna Gora)
Trajanje: 55 min. Preporučeni uzrast: 5+ Režija: Jagoš Marković Scenografija: Matija Vučićević Scenski pokret: Jagoš Marković Izbor muzike: Jagoš Marković Igraju: Jelena Simić, Emir Ćatović / Vukan Pejović, Vanja Jovićević, Božidar Zuber, Sanja Popović, Maja Šarenac, Miloš Pejović, Sejfo Seferović, Omar Bajramspahić, Lazar Đurđević, Lara Dragović |
Bajka Snježna kraljica Hansa Kristijana Andersena, koju je po dramatizaciji Jevgenija Švarca režirao Jagoš Marković, govori o ljubavi i prijateljstvu tako snažnom da može pobijediti zlo. Gerda ide u zemlju vječitog leda da bi oslobodila svog zaleđenog prijatelja Kaja kojeg je zarobila Snježna kraljica. Na Gerdinom putu dešavaju se brojne prepreke. Susret sa Snježnom kraljicom promijeniće im život.
Baczó Tünde po motivima bajke H. K. Andersena
CRVENE CIPELICEPozorište za djecu i mlade Merlin, Temišvar (Rumunija)
Trajanje: 65 min. Preporučeni uzrast: 10+ Režija i koreografija: Baczó Tünde Scenografija: Bajko Attila Kostimografija: Cristina Milea Muzika: Cari Tibor Tekstovi pjesama: Geanina Jinaru-Dobos Igraju: Patricia Gavril, Magyari Etelka, Cristian Brătoiu, Mădălina Ghitescu Petre, Raul Lăzărescu, Lucian Matei, Laurentio Pleşa |
Nadrealni svijet Andersenove bajke motivisao me da mu pristupim na način koji je vrlo aktuelan, sa kojim se mladi mogu poistovijetiti, jer je te kvalitete, uostalom, bajka nosila i u vremenu danskog pisca. Taština i egocentričnost su veliki izazov za djecu današnjice. U društvu koje je opsjednuto vanjštinom, interesovanja učenika su prirodno okrenuta svom izgledu i ničem više. Škole su postale modne piste umjesto mjesta gdje djeca uživaju u plodovima dragocjenog dara – obrazovanja. Zdrave takmičarske atmosfere koja je motivisala djecu više nema, nju je zamijenio destruktivni rivalitet kog pokreće egocentrizam. Svjedoci smo procesa iskrivljenja, a pozorišno-plesnim performansom Crvene cipelice palim alarm da upozorim djecu, roditelje i profesore, ne upirući pritom prstom u krivce, jer to i nije uloga pozorišta. Svako od nas mora pronaći rješenje, kao što to Karina čini u priči
Vanja Jovanović i Patrik Gregurec
KAFE KRALJEVSTVOKazalište lutaka Zadar (Hrvatska)
Trajanje: 40 min. Preporučeni uzrast: 10+ Režija: Vanja Jovanović Dramaturgija: Patrik Gregurec Kompozitor: Tomislav Pehar Vizuelni identitet: Vanja Jovanović Dizajn svjetla: Frane Papić Inspicijentkinja: Radojka Kozulić Majstor scene: Adriano Košuta Majstor tona: Marin Bakmaz Kostimografija: Nataša Perović Tehnička realizacija: Robert Košta, Darko Petković, Marijan Nižić Igraju: Dominik Karakašić, Irena Bausović Tomljanović |
Kroz kombinaciju dramske glume i teatra predmeta, lutkarska predstava Caffe Kraljevstvo tematizuje odnos roditelja i djeteta iz perspektive jedne Princeze koja, uprkos roditeljskim željama, najviše od svega želi da postane – konobarica. Naša Princeza prolazi kroz važno razdoblje u svom odrastanju u kojem će morati da suoči svoju potrebu za samoostvarivanjem s pritiskom roditelja i cijelog kraljevstva te tradicionalnim obavezama koje joj oni nameću i za koje očekuju da će Princeza da ispuni.
LAGARIJE – ČAS O SUROGATUKotorski festival pozorišta za djecu
Kulturni centar Nikola Đurković Dramski studio Prazan prostor (Crna Gora) Trajanje: 45 min. Preporučeni uzrast: 7+ Režija i vizuelni identitet: Mirko Radonjić Kompozitor: Nina Perović Asistentkinja režije: Marija Backović Igraju: Mirko Radonjić, Marija Backović, Nina Perović |
Lagarije – čas o surogatu je predavanje-performans namijenjen djeci i mladima, a rađen prema motivima animiranog filma Surogat Dušana Vukotića. Film iz 1961. godine je satirični komentar na tadašnji društveni trenutak, no danas, kad je ono što je neposredni doživljaj skoro sasvim iščililo iz naših života i surogat postaje norma po kojoj dišemo, djeluje poražavajuće aktuelno. Uronjeni u društvene mreže kao u rastvor formaldehida, nikada nismo bili usamljeniji. Sagledati taj svijet i prihvatiti ga kao normalan je teško, ali promijeniti ga je nemoguće jer to bi značilo: ići protiv istorije. Ipak, alternativu je nužno pronaći, i mi je tražimo. Vukotićev film je osnova i inspiracija za multimedijalni i interaktivni performans koji govori o idejama, usamljenosti, emocijama i mašti. Služeći se performativnim i pozorišnim sredstvima, insistiramo na čulnim, opipljivim iskustvima i posredujemo ideju o kreaciji kao ultimativnom surogatu koji (ironično) donosi izbavljenje od surogata samog.
Teatar mladih po motivima teksta Mile Mašović Nikolić
ZELENA GORATeatar mladih
Kulturni centar Nikola Đurković Trajanje: 50 min. Preporučeni uzrast: 6+ Režija: Branko Ilić Kreativni producent: Branka Femić Šćekić Scenografija: Ivanka Vana Prelević Kostimografija: Ana Krgović Muzika: Ivan Marović Autor songova: Dejan Đonović Igraju: Danica Rajković, Katarina Krek, Lazar Đurđević |
Dramski okvir priče prati djevojčicu Goranu koja je na zadatku spašavanja prirode. Gorana je pred izazovom i treba da se suprotstavi svijetu odraslih koji zaboravljaju na važnost očuvanja prirode i njenu vezu sa čovjekom. Priča obuhvata odnos djece i odraslih prema planeti, konzumerizmu, materijalnim dobrima, odnosno svijesti o očuvanju životne sredine, ljubavi prema živom svijetu, te o neminovnosti globalne međuzavisnosti i zajedničke budućnosti na Zemlji.
Djeci ne treba ništa objašnjavati. Treba ih pustiti da odlučuju. Ako bi djeca odlučivala, svaka sječa šume bi prestala, odnos prema prirodi bi bio istinski brižan, koristila bi se samo solarna energija, niko ne bi mogao da gradi na obali mora, bez obzira na to kojoj partiji pripada, kapitalne investicije bi išle u obnovljive izvore energije, mislilo bi se na budućnost i naša zemlja bi zaista bila ekološka… A do tada… Moramo da pravimo edukativne predstave za odrasle. Da ih djeca dovedu da gledaju.
Djeci ne treba ništa objašnjavati. Treba ih pustiti da odlučuju. Ako bi djeca odlučivala, svaka sječa šume bi prestala, odnos prema prirodi bi bio istinski brižan, koristila bi se samo solarna energija, niko ne bi mogao da gradi na obali mora, bez obzira na to kojoj partiji pripada, kapitalne investicije bi išle u obnovljive izvore energije, mislilo bi se na budućnost i naša zemlja bi zaista bila ekološka… A do tada… Moramo da pravimo edukativne predstave za odrasle. Da ih djeca dovedu da gledaju.